Az idővonal segítségével a diákok a magyar nyelvtani órán szemléletesebben nyomon tudják követni a nyelvújítás eseményeit, a beágyazott linkek, ajánlott cikkek és könyvek segítségével tágul a látókörük. Ezáltal nem a pedagógus lesz a tudás egyetlen átadója, hanem a tanulók a saját kreativitásukat használva még tovább bővíthetik az ismereteiket. Ez különösen hasznos számukra, hiszen ha a későbbiekben ők végeznek majd kutatómunkát egy adott témában, akkor a kreativitásuknak nagy hasznát veszik az információkeresés során.
Azért is eredményes az idővonal beépítése a tanórába, mert lehetőség adódik a közös szerkesztésre, ezáltal fejlődik a diákok együttműködési készsége: ha úgy gondolják és meg is tudják indokolni, hogy a pedagógus kifelejtett valamit az idővonalból, akkor kipótolhatják azt. Ha ilyen házi feladatot kapnak csoportmunkában, akkor az eredményt utána közösen prezentálhatják társaiknak, ami fejleszti az előadói készségeiket és a kommunikációs kompetenciájukat is.
A bevezetőben felvázolt kultúrtörténeti háttér hozzájárul a diákok logikus gondolkodásának fejlesztéséhez, hiszen így látják, hogy mi miért történt, ezen kívül a kritikai gondolkodásuk is fejlődhet, hiszen ha ismerik az összefüggéseket, könnyebben megfogalmazhatják azt, hogy ők mit csináltak volna másként ebben az időszakban és miért.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése