Diigo badge

2017. április 2., vasárnap

Szófelhők a tanórán

A szófelhők szinte bármilyen szaktárgyi órán jól hasznosíthatóak ráhangolódásra vagy a megszerzett ismeretek rendszerezésére, a továbbiakban négy konkrét ötletet szeretnék említeni a magyar- és a spanyolórákon történő alkalmazásukra:

1)  Tantárgy: Magyar irodalom
     Téma: Bertold Brecht: Kurázsi mama és gyermekei
     Évfolyam: 12.
   
    A Kurázsi mama és gyermekei címe előreutal a főszereplő jellemére, ami nagyon fontos a mű értelmezéséhez. Ezért az lenne a diákok feladata, hogy az óra elején ráhangolódásként, 3-4 fős csoportokban alkossanak egy szófelhőt a kurázsi főnévről azokkal a szavakkal, amelyek eszükbe jutnak erről. Ha elkészültek, a táblán rögzítjük az ötleteiket és megbeszéljük a legfontosabb pontokat is. 




2)  Tantárgy: Magyar nyelvtan
      Téma: Mellérendelő mondatok
      Évfolyam: 8.

      A tanulási folyamat támogatására szolgálna egy folyamatosan bővítendő szófelhő, ami a mellérendelő mondatok típusait tartalmazza. Ahogy haladnánk az anyaggal, a tanulók úgy egészítenék ki az új fajtákkal és a hozzájuk tartozó kötőszavakkal. 
  

3)   Tantárgy: Spanyol nyelv
       Téma: Spanyolország autonóm tartományai
       Évfolyam: 9. 

       Az órán egy térkép segítségével megnézzük a diákokkal Spanyolország tartományait és azt is megbeszéljük, hogy melyik miről híres, hogy könnyebben megjegyezzék őket, Ezután kapnák azt a házi feladatot, hogy egy szófelhőben kellene rendszerezniük az ismereteiket, Spanyolország lenne középen és mindegyik tartományhoz neve szerepelne körülötte. 

4)   Tantárgy: Spanyol nyelv
       Téma: közelmúlt használata
       Évfolyam: 9. 

       A közelmúlt igeidő különféle időhatározószók használatához kötött a spanyol nyelvben. Az órán ezt csoportmunkában gyakorolhatnánk, mindegyik csapat kapna egy-egy kulcsszót és olyan időhatározószókat kellene gyűjteniük mellé, amikkel a mondatot közelmúltban kell megfogalmazniuk. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése