A videóban említett készségek közül a kritikai gondolkodást és az információ keresését-feldolgozását emelném ki (information literacy). Azért pont ezt a kettőt, mert összefüggenek abban, hogy mindkettő elengedhetetlen a minket érő rengeteg információ szűrésében.
Sokszor alapkészségnek veszik a diákok információkereső- és feldolgozó a képességét, de én fontosnak tartanám tudatosítani bennük, hogy miről tudják felismerni a megbízható és a kevésbé megbízható forrásokat. Ez megvalósítható lenne például konkrét honlapok bemutatásával, illetve szerintem hasznos lenne saját vagy hallott megtörtént eseteket hozni a diákoknak arról, hogy a nem megfelelő források használata milyen félreértésekhez és egyéb komolyabb problémákhoz vezethet. Ezen a ponton kitérnék a plágium fogalmára is, hiszen erről nagyon keveset hallanak a középiskolában a tanulók, az egyetemen viszont annál fontosabb ismerni.
Ehhez a témához kapcsolódik a kritikai gondolkodás fejlesztése is, hiszen csak akkor lesznek képesek a diákok eligazodni az őket érő információhalmazban, ha megtanulják észszerűen szelektálni az adatokat. Fontos, hogy nem szabad adottnak venni, amit az interneten olvasunk, további forrásokat is kell hozzá keresnünk és időnként felül is lehet, sőt kell is bírálnunk az olvasottakat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése