Diigo badge

2017. március 5., vasárnap

Tanári kompetenciaterületek és a technológia

A hét tanári kompetenciaterületből a szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás integrálását valamint a pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelését választottam.

Az utóbbi években jelentősen megnőtt a technológia szerepe a szaktárgyi tudás átadásában, ezt leginkább a szakjaim közül a spanyolnál és általában a nyelveknél tartom meghatározónak. Úgy gondolom, hogy ez a változás természetes és a különböző alkalmazások, például a szótanuló applikációk, a kvízek és videós tananyagok sokat segítenek a nyelvtanulás során. Ezeknek a beépítése a tanórába azonban nagyobb időráfordítást igényel a tanártól, így a munkájának nagy részét a tanóra előtt kell elvégeznie, az órán csak mint facilitátor van jelen, aki bemutatja a diákoknak a rendelkezésükre álló digitális eszközöket, amiket a későbbiekben a saját javukra fordíthatnak. Véleményem szerint azonban tudatosítani kell a diákokban, hogy hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a játékos jellegű nyelvtanulás és a komoly koncentrációt igénylő gyakorlatok, például a nyelvtani szabályok alkalmazása között.
A másik szakomnál, a magyarnál még kevésbé érzékelem, hogy a technológia nagy szerepet kapna, de a jövőben ennél a tárgynál is hasznosnak tartanám például projektmunkánál újságszerkesztő programok használatát, közös plakát vagy kollázs készítését egy adott műről például a fotor.com honlap segítéségével.

A másik kompetenciának a pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelését választottam. Ami a pedagógiai folyamatok értékelését illeti, manapság már sok olyan oldal áll a pedagógusok rendelkezésére, ahol folyamatos visszajelzést tudnak adni a tanulóknak a munkájukról. Ilyenek például a Google Classroom vagy az Edmodo, ezeknek az alkalmazásoknak a segítségével gyorsan és hatékonyan tud értékelni a pedagógus, több lehetőség nyílik a diákoknak a munkájuk átdolgozására és a tanár-szülő interakció is hatékonyabb. A folyamatos visszajelzés bizalomteli légkört teremt, amelyben a pedagógusnak több lehetősége nyílik a diákjai személyiségfejlődésének követésére is.

A témához kapcsolódó videó:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése